کد مطلب: 205378
خطرناک ترين حالت‌هاي خوابيدن کدامند؟
تاریخ انتشار : 1400/11/24 12:39:20
نمایش : 1077
يک پزشک متخصص، بدترين حالت‌هاي خوابيدن را معرفي کرد.
به گزارش هفت چشمه، «يلنا تزاروا» متخصص مغز و اعصاب و علوم خواب در روسيه، هشدار داد که وضعيت نادرست هنگام خواب مي‌تواند باعث ناراحتي شود و در دراز مدت باعث بروز بيماري‌هاي جدي شود.

تزاروا تأکيد کرد که افراد اغلب در يک وضعيت مي‌خوابند، اما گاهي اوقات ممکن است به سلامت آن‌ها آسيب برساند. به عنوان مثال، خوابيدن به پهلو از نظر پزشکي مفيدترين حالت است، اما فشار به سمت چپ بدن مي‌تواند بر وضعيت فرد مبتلا به بيماري قلبي تأثير منفي بگذارد، بنابراين بهتر است او به سمت راست خود بخوابد.

اين پزشک اضافه کرد: خوابيدن به پهلو از نظر فيزيولوژيکي بهتر است و بايد در هنگام خواب ترجيح داده شود، زيرا در اين حالت روند دفع محصولات متابوليک با سرعت بيشتري انجام مي‌شود و اصولاً مي‌توانيد به پهلوي چپ و راست بخوابيد. قفسه سينه در هردو حالت به شکل برابري محافظت مي‌شود؛ اما خوابيدن به پهلوي چپ براي کساني که مشکلات قلبي دارند، مثلاً از نارسايي قلبي و ريه رنج مي‌برند، توصيه نمي‌شود.

خوابيدن به پشت براي کساني که دچار عقب نشيني زبان مي‌شوند که باعث وقفه موقت تنفس در هنگام خواب مي‌شود که ممکن است در خروپف نمود پيدا کند، جايز نيست.

اين پزشک تاکيد کرد: خوابيدن روي شکم بيشترين ضرر را براي سلامتي دارد، زيرا ممکن است باعث ايجاد مشکلاتي در ستون فقرات شود. هنگام خوابيدن، برخي از ماهيچه‌ها سفت و برخي ديگر بيش از حد کشيده مي‌شوند و اين مي‌تواند منجر به درد گردن و سر در صبح شود. خطرناک‌ترين چيز در مورد اين موضوع اين است که عادت به خوابيدن روي شکم مي‌تواند فرآيند‌هاي متابوليک را مختل کند و باعث ايجاد بيماري آلزايمر شود.

منبع: ريانووستي

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg